privacy policy

個人情報の取り扱い

個人情報の取り扱い

TOPページ / 個人情報の取り扱い

個人情報保護方針

当社は、お客さまをはじめとする当社に関係する方々の個人情報の保護が重大な責務であると考え、日本で定められた「個人情報の保護に関する法律」、「行政手続における特定の個人を識別するための番号の利用等に関する法律」、「特定個人情報の適正な取扱いに関するガイドライン(事業者編)」、欧州連合が定めた「General Data Protection Regulation(GDPR)」およびその他の法令等に基づき個人情報保護に万全を尽くすことを宣言するとともに、以下の取組みを実施いたします。

1. 個人情報の取得と利用

当社は、事業の内容および規模を考慮した適切な個人情報の取得、利用および移転を行います。取得に際しては利用目的を特定し、必要に応じて明示的な同意を得た上で、個人情報を取得します。また、利用目的の範囲を超えて個人情報の利用を行わないよう、社内管理体制の整備および安全対策措置を講じます。

2. 個人情報の管理と保護

個人情報の管理は厳重に行うこととし、お客さまに同意をいただいた場合および法令に定める場合を除き、第三者に対し個人情報を開示・提供/移転することはいたしません。
また、個人情報の漏えい、滅失、き損を防止するため、社内規程に基づき安全対策および是正措置を講じます。

3. 法令・規範の遵守

当社は、当社が保有する個人情報に関して適用される法令、各国、各地域が定める指針その他の規範を遵守します。

4. 苦情・相談の対応

当社は、保有する個人情報に対するお問い合わせや苦情に対して、受付・対応の体制および手順を整備し、迅速に対応いたします。

5. 個人情報保護管理体制および仕組みの継続的改善

当社では、個人情報保護に関する管理の体制と仕組みについて継続的改善を実施いたします。

平成27(2015)年10月 7日 制定
平成30(2018)年 5月24日 改定
株式会社イベントアンドコンベンションハウス
代表取締役 石原 栄二

【個人情報に関する苦情・相談お問い合わせ窓口】

〒101-0024 東京都千代田区神田和泉町1-13 住友商事神田和泉町ビル14階
株式会社イベントアンドコンベンションハウス 管理部長
電話番号 03−6863-2500 / 受付時間 10時から17時まで(土曜・日祝日、12月29日~1月3日は休業)
EU在住の方はこちらをご覧ください。( 和文 / 英文

個人情報の取り扱いについて

当社ではお伺いしたお客さまの情報を厳重に保護するために、以下の取り組みを実施いたしております。

お客様情報保護の取り組み

  1. 当社は、お客さまの個人情報を適切に管理いたします。
  2. 当社は、お客さまの個人情報を管理する部門毎にセキュリティ管理者を置き、その管理者に適切な管理を行わせております。
  3. 当社がお客さまにお伺いする情報は、お客さまのお名前、メールアドレス、電話番号、住所など、当社のサービスをご提供する際に必要となる、お客さまの個人情報が主なものになります。また、お客さまの希望されるサービスご提供等の目的で、それ以外のご質問をさせていただく場合がありますが、これは必要最低限の項目を除いて、お客さまの任意でご提供いただくものです。
    なお、個人情報のご提供に同意して頂けない場合は、お客さまのご依頼をお引き受けできないことがあります。
  4. <お問合せ、ご相談のお客さま>
    当社は、お客さまの個人情報を、お問合せやご相談(以下、「ご相談等」と言います)の内容によって、第三者に通知する場合があることをあらかじめご了承ください。例えば、お問合せ内容が当社取扱のものでない場合に、取扱っている当社グループ会社に確認するなどの場合がこれにあたります。
    <お申込みのお客さま>
    当社は、お客さまの個人情報を、サービスの種類によって、第三者に通知する場合があることをあらかじめご了承ください。例えば、宿泊先の旅館ホテルなどにお客さまのお名前等を知らせる場合がこれにあたります。
  5. 当社は、お客さまの個人情報を厳重に保管するために、情報セキュリティポリシーを策定し、個人情報保護に関する定期的な社員教育と監査を行っております。
  6. お客さまがご自身の個人情報の照会・修正等を希望される場合には、お客さまご自身であることを確認した上で合理的な範囲で対応させていただきます。
  7. 当社ホームページでは、よりよいサービス提供のため、クッキー(cookie)を使用することがありますが、これによる個人を特定できる情報の取得はありません。クッキーとは、当社ウェブサイトを閲覧した方のコンピューターに格納し記憶させておく機能のことです。ご利用のブラウザの設定により受取拒否が可能ですが、受取拒否の設定をされた場合、サービスの一部がご利用できない場合があります。

なお当社は、お客さまの個人情報に関して適用される法令、規範を遵守するとともに、上記の取り組みを適宜見直し、改善していきます。
また、事故等の発生に関連し警察の捜査時の資料提供および国土交通省・外務省その他官公署からの要請により、個人情報の発表に協力する場合があります。

個人情報利用の目的

<お問合せ、ご相談のお客さま>

当社は、ご相談等の際にご提出いただいた個人情報について、お客さまとの連絡のために利用させていただくほか、お客さまのご相談等の内容において関係する機関等に対して連絡や確認を行うなどのために必要な範囲内で利用させていただくことがあります。

<お申込みのお客さま>

当社は、旅行申込みの際にご提出いただいた個人情報について、お客さまとの連絡のために利用させていただくほか、お客さまがお申込みの旅行において運送・宿泊機関等の提供するサービスの手配および受領のために必要な範囲内で利用させていただきます。
また、当社および販売店では、よりよい旅行商品の開発や、旅行商品のご案内をお客さまにお届するため、ならびに各保険会社の委託を受けて行う各社の損害保険、およびこれに付帯、関連するサービスを提供するために、お客さまの個人情報を利用させていただくことがあります。
なお、弊社にて取得しましたクレジットカード情報につきましては、お申込みの旅行代金をご提示いただいたクレジットカード会社にて決済することのみに利用するものとし、当該情報は決済終了後、法令に基づく一定期間保管した後、消去いたします。

<採用・求人応募者の方>

当社は、採用・求人応募者が当社にお申出いただいた個人情報について、本人確認、本人との連絡その他、採用・求人の業務に必要な範囲内で利用させていただきます。

顧客個人情報の共同利用

<お問合せ、ご相談のお客さま>

当社は、お客さまがご相談等の際にご提出いただいた個人情報のうち、お名前、電話番号、住所等お客さまへのご連絡や対応のために必要最小限の範囲のものについて、下記当社グループ企業と共同利用させていただきます。

<お申込みのお客さま>

当社は、当社が保有するお客さまの個人情報を商品開発や商品案内など販売促進活動、お客さまへのご連絡や対応のために、下記当社グループ企業と共同利用させていただきます。当社グループ企業が共同利用する個人情報は以下の通りです。
住所、氏名、電話番号、生年月日、性別、商品購入履歴、メールアドレス

[当社グループ企業]

KNT-CTホールディングス株式会社 クラブツーリズム株式会社 近畿日本ツーリスト株式会社 株式会社近畿日本ツーリストブループラネット 株式会社ユナイテッドツアーズ 三喜トラベルサービス株式会社 ツーリストインターナショナルアシスタンスサービス株式会社 株式会社近畿日本ツーリスト商事 株式会社ツーリストエキスパーツ 株式会社近畿日本ツーリスト沖縄 株式会社KNTビジネスクリエイト 株式会社KNT-CT・ITソリューションズ その他の当社グループ企業

[個人データ管理について責任を有する者の名称]

株式会社イベントアンドコンベンションハウス

個人情報の第三者への提供

<お問合せ、ご相談のお客さま>

当社は、お客さまからのご相談等に対応させていただくために必要な範囲内において、運送・宿泊機関等にお客さまの個人情報を提供させていただくことがあります。

<お申込みのお客さま>

当社は旅行の手配等のために必要な範囲内において、運送・宿泊機関等にお客さまの個人情報を提供いたします。
また、当社は旅行先でのお客さまのお買い物等の便宜のため、お客さまの個人情報を免税店等の事業者に提供することがあります。この場合、お客さまのお名前、パスポート番号および搭乗される航空便等に係る個人情報を、電子的方法等で送付することによって提供いたします。なおこれらの事業者への個人情報提供の停止を希望される場合は、下記のお問合せ窓口までお申し出ください。

個人情報の委託

当社は、当社と個人情報に関する機密保持契約を締結している業務委託会社に対して、お客さまからのご相談等に対応するために必要な範囲内でお客さまの個人情報の取扱いを委託することがあります。

利用目的の通知、開示、訂正等の手続き

当社が保有するお客さまの個人情報の利用目的の通知、開示、訂正・追加・削除、または利用の停止・消去、第三者への提供の停止等をご希望の方は、必要な手続きについてご案内いたしますので、お申込の販売窓口までお申し出ください。その際、法令および当社内規に従い、お申し出の方がご本人であることを確認させていただいた上で速やかに対応させていただきます。
また、ご希望の全部または一部に応じられない場合は、その理由をご説明します。

お問合せ窓口

〒101-0024 京都千代田区神田和泉町1-13 住友商事神田和泉町ビル14階
株式会社イベントアンドコンベンションハウス 管理部長
電話番号:03-6863-2500 / 受付時間:10時から17時まで(土曜・日祝日、12月29日~1月3日は休業)

EU 個人データの取扱いについて

当社ではお伺いしたお客さまの情報(以下、「EU 個人データ」と言います)を厳重に保護するために、以下の取り組みを実施いたしております。

  1. お客さまのEU個人データ保護の取り組み
    (1)当社は、お客さまのEU個人データを適切に管理いたします。
    (2)当社は、お客さまのEU個人データを管理する部門毎にセキュリティ管理者を置き、その管理者に適切な管理を行わせております。
    (3)当社がお客さまにお伺いするデータは、お客さまのお名前、メールアドレス、電話番号、住所など、当社のサービスをご提供する際に必要となる、お客さまのEU個人データが主なものになります。また、お客さまの希望されるサービスご提供等の目的で、それ以外のご質問をさせていただく場合がありますが、これは必要最低限の項目を除いて、お客さまの任意でご提供いただくものです。
    (4)<お問合せ、ご相談のお客さま>
    当社は、お客さまのEU個人データをお問合せやご相談(以下、「ご相談等」と言います)の内容によって、事前に同意を得た上で第三者に通知する場合がございます。例えば、お問合せ内容が当社取扱のものでない場合に、取扱っている当社グループ会社に確認するなどの場合がこれにあたります。
    (5)<お申込みのお客さま>
    当社は、お客さまのEU個人データをサービスの種類によって、第三者に通知する場合がございます。例えば、運送・宿泊機関等にお客さまのお名前等を知らせる場合がこれにあたります。
    (6)当社は、お客さまのEU個人データを厳重に保管するために、社内規程を整備し、EU個人データ保護に関する定期的な社員教育と監査を行っております。
    (7)お客さまがご自身のEU個人データの照会・修正等を希望される場合には、お客さまご自身であることを確認した上で合理的な範囲で対応させていただきます。
    (8)当社ホームページでは、よりよいサービス提供のためクッキー(cookie)を使用することがありますが、これによる個人を特定できるデータの取得はありません。クッキーとは、当社ウェブサイトを閲覧した方のコンピュータに格納し記憶させておく機能のことです。ご利用のブラウザの設定により受取拒否が可能ですが、受取拒否の設定をされた場合、サービスの一部がご利用できない場合があります。
    (9)当社は、お客さまのEU個人データに関して適用される法令、規範を遵守する個人データに関して適用される法令、規範を遵守するとともに、上記の取り組みを適宜見直し、改善していきます。また、事故等のとともに、上記の取り組みを適宜見直し、改善していきます。また、事故等の発生に関連し警察の捜査時の資料提供および発生に関連し警察の捜査時の資料提供および関係機関等からの要請により、関係機関等からの要請により、EU個人データの発表に協力する場合があります。個人データの発表に協力する場合があります。
  2. お客さまから取得したEU個人データの取扱い目的
    <お問合せ、ご相談のお客さま>
    当社は、ご相談等の際にご提出いただいたEU個人データについて、お客さまとの連絡のために利用させていただくほか、お客さまのご相談等の内容において関係する機関等に対して連絡や確認を行うなどのために必要な範囲内で利用させていただくことがあります。
    <お申込みのお客さま>
    当社は、旅行申込みの際にご提出いただいたEU個人データについて、お客さまとの連絡のために利用させていただくほか、お客さまがお申込みの旅行において運送・宿泊機関等の提供するサービスの手配および受領のために必要な範囲内で利用させていただきます。
    また、当社および販売店では、よりよい旅行商品の開発や、旅行商品のご案内をお客さまにお届するため、ならびに各保険会社の委託を受けて行う各社の損害保険、およびこれに付帯、関連するサービスを提供するために、お客さまのEU個人データを利用させていただくことがあります。 なお、EU個人データを提供いただくことは、旅行契約等の契約履行に必要不可欠であり、ご自身の判断により、EU個人データを提供いただけない場合、お客さまに対する旅行催行に支障が生じ、お客さまが損害を被る場合があります。
  3. EU個人データの取扱い条件について当社は、お客さまから取扱いの同意を得た場合および以下のいずれかの場合に限り、EU個人データを取り扱うものとします。
    (1)お客さまが当事者となっている契約の履行のために取扱いが必要な場合(お客さまが指定した運送・宿泊機関を手配するにあたり、当該運送・宿泊機関に住所等のお客さまのデータを通知する等)、または契約の締結前のお客さまの求めに応じて手続を行うために取扱いが必要な場合。
    (2)当社が従うべき法的義務を遵守するために取扱いが必要な場合。(政府機関からの法令に基づいたデータ開示命令に従う場合、等)
    (3)お客さままたは他の個人の重大な利益を保護するために取扱いが必要な場合。
    (旅行中の事故等によりお客さままたは同行者の生命が重大な危機に陥った場合に、警察や病院等、関係機関にお客さままたは同行者のデータを提供する等)
    (4)違法行為またはその疑いのある行為に対する調査、防止、措置をとることが適切であると考えられる場合。
  4. 特別な種類のEU個人データについて
    お客さまの旅行に関する諸手続を行うため、および特殊ツアー(南極などの極致ツアー、登山ツアーなど)への参加にあたり旅程管理を行うため、原則として事前に同意を頂くものとし、お客さまの特別な種類のEU個人データ(健康状態、身体的特徴など)を目的達成の範囲内において、取得、利用、移転します。当該EU個人データは当該目的以外に取り扱うことはありません。
  5. EU個人データの国際移転についてEU個人データは日本の当社グループ会社並びに協力会社等に転送され、サーバーに保存される場合があります。日本は欧州委員会からデータ保護の十分性の決定を受けていませんが、当社はお客さまのEU個人データを適切に管理します。
  6. 安全対策措置についてお客さまのEU個人データを適切に管理するため、EU個人データの漏えい、滅失またはき損の防止その他のEU個人データの安全管理のため、技術的・物理的・組織的・人的安全管理対策を実施します。
  7. 共同利用についてお客さまからいただいたEU個人データは、以下の目的に限り共同利用させていただきます。
    <お問合せ、ご相談のお客さま>
    当社は、お客さまがご相談等の際にご提出いただいたEU個人データのうち、お名前、電話番号、住所等お客さまへのご連絡や対応のために必要最小限の範囲のものについて、下記当社グループ企業と共同利用させていただきます。
    <お申込みのお客さま>
    当社は、当社が保有するお客さまのEU個人データを商品開発や商品案内など販売促進活動、お客さまへのご連絡や対応のために、下記当社グループ企業と共同利用させていただきます。また、当社グループ企業との間でEU個人データの共同利用を行う場合、当社グループ企業間で、お客さまのEU個人データ取扱いの責任の範囲、問い合わせ窓口を明確に定めるものとします。
    当社グループ企業が共同利用するEU個人データ
    住所、氏名、電話番号、年齢、生年月日、性別、商品購入履歴、メールアドレス、旅券番号

    当社グループ企業

    KNT-CTホールディングス株式会社 ツーリストインターナショナルアシスタンスサービス株式会社
    クラブツーリズム株式会社 株式会社近畿日本ツーリスト商事
    近畿日本ツーリスト株式会社 株式会社ツーリストエキスパーツ
    株式会社近畿日本ツーリストブループラネット 株式会社近畿日本ツーリスト沖縄
    株式会社ユナイテッドツアーズ 株式会社KNTビジネスクリエイト
    三喜トラベルサービス株式会社 株式会社KNT-CT・ITソリューションズ
    その他、当社グループ企業
  8. お客さまからいただいたEU個人データは、以下の目的に限り移転させていただきます。
    <お問合せ、ご相談のお客さま>
    当社は、お客さまからのご相談等に対応させていただくために必要な範囲内において、運送・宿泊機関等(海外の機関等を含む)にお客さまのEU個人データを移転させていただくことがあります。
    <お申込みのお客さま>
    当社は旅行の手配等のために必要な範囲内において、運送・宿泊機関等(海外の機関等を含む)にお客さまのEU個人データを移転いたします。
    なお、当社は旅行先でのお客さまのお買い物等の便宜のため、お客さまのEU個人データを渡航先の免税店等の事業者に移転します。この場合、お客さまのお名前、パスポート番号および搭乗される航空便等に関わるEU個人データを、電子的方法等で送付することによって移転いたします。また、当社は、当社とEU個人データに関する業務委託契約を締結している業務委託会社に対して、EU個人データを移転することがあります。当社は当該委託先に対し、移転したEU個人データの適正な取扱いを求めるとともに、適切な管理をいたします。
  9. お客さまのEU個人データは、2年間保管したのち、適切に消去・廃棄いたします。
  10. お客さまは、お客さま自身のEU個人データについて以下の権利を持ちます。
    (1)お客さまのEU個人データおよび関連データを知る権利
    (2)お客さまに関する不正確なEU個人データについて、不当に遅滞することなく訂正させる権利
    (3)お客さまに関するEU個人データについて、不当に遅滞することなく消去させる権利
    (4)お客さまに関するEU個人データについて、取扱いを制限させる権利
    (5)お客さまが提供したEU個人データについて、コンピュータで読み取り可能な一般的な形式で受け取る権利と、当該データを妨害されることなく他の組織の管理に移行する権利
    (6)お客さまに関するEU個人データについて、公共の利益または当社や第三者の利益のための取扱い、およびダイレクトマーケティングのための取扱いについて異議を唱える権利
    (7)プロファイリング等の自動処理による、個人に関する法的効果を含む重大な影響を与える評価・決定を受けない権利※当社ではプロファイリングは行っておりません。
  11. 責任
    当ホームページの利用は、お客さまの責任において行われるものとします。
    当ホームページ及び当ホームページにリンクが設定されている他のウェブページから取得された各種情報の利用によって生じたあらゆる損害に関して、株式会社イベントアンドコンベンションハウスは一切の責任を負いません。
  12. 準拠法
    当ホームページは株式会社イベントアンドコンベンションハウスの管理下にあります。当ホームページは法律の異なる全世界の国々からアクセスすることが可能ですが、当ホームページにアクセスされたお客さまおよび株式会社イベントアンドコンベンションハウスの両者は、かかる法律原理の違いに関わらず、当ホームページの利用に関して日本国の法律に拘束されることに同意するものとします。
    また株式会社イベントアンドコンベンションハウスは当ページ上で、お客さまの環境において当ホームページのコンテンツが適切であるかなどの記述や表示は一切行いません。当ホームページへのアクセスはお客さまの自由意志によるものとし、当ページの利用に関しての責任はお客さまにあるものとします。
  13. データ保護オフィサー
    当社および当社グループは、データ保護オフィサー(DPO)として、KNT-CTホールディングス株式会社の総務広報部担当役員を指名しております。データ保護オフィサーの詳細な連絡先は下記のとおりです。
    KNT-CTホールディングス株式会社総務広報部担当役員
    〒163-0239東京都新宿区西新宿2-6-1
    電話番号:03-5325-8512
    メールアドレス:privacysomu@or.knt.co.jp

本件に関するお問い合わせ窓口

〒101-0024 東京都千代田区神田和泉町1-13 住友商事神田和泉町ビル14階
株式会社イベントアンドコンベンションハウス 管理部長
電話番号:03-6863-2500 / 受付時間:10時から17時まで(土曜・日祝日、12月29日~1月3日は休業)

Processing of EU Personal Data

In order to strictly protect customers' information (hereinafter referred to as "EU personal data"), EVENT AND CONVENTION HOUSE,INC. (hereinafter referred to as "this company") is implementing the following measures.

  1. Measures for protecting customers' EU personal data
    (1) This company will manage customers’ EU personal data appropriately.
    (2) This company has a security manager for each department that manages customer's EU personal data, and the manager properly manages the customer's EU personal data.
    (3) The data this company acquires from customers is the customer's EU personal data which is necessary for providing the services such as customer's name, e-mail address, telephone number, address. This company may ask other questions for the purpose of providing customers with the desired services; however, this will be offered by the customer arbitrarily except for the minimum necessary items.
    (4)<For inquiries and consultation>
    Depending on the contents of inquiry and consultation (hereinafter referred to as "consultation"), this company may notify third parties of EU personal data of customers in advance with consent. For example, if the contents of inquiries are not handled by this company, it is a case to confirm with the group company which handles this matter.
    (5) <For application>
    Depending on the type of service, this company may notify third parties of EU personal data of customers; for example, when notifying the customer's name and other information needed for shipping and accommodation agencies.
    (6) In order to strictly store customers' EU personal data, this company has established internal rules and has been conducting education for employees and audit related to the protection of EU personal data on the regular basis.
    (7) In the case where customers wish to inquire or modify their own EU personal data, this company will respond within a reasonable range after confirming the customers' identification.
    (8) On this company's website, this company may use "cookie" to provide better service, but this company does not acquire any data to identify individuals by this. "Cookie" is a function to store on the computer of the person who viewed the website. Although it is possible to refuse receipt according to the settings of the browser, some of the services may not be available by this.
    (9) This company will comply with the laws and regulations applicable to customer's EU personal data, and this company will review and improve these efforts as necessary. In connection with the occurrence of incidents, this company may cooperate in the publication of EU personal data due to the provision of data at the time of police investigation and requests from relevant organizations.
  2. The purpose of processing EU personal data acquired from customers
    <For inquiries and consultation>
    This company will use EU personal data provided during inquiries and consultation for contacting with customers. In addition, in the content of customer's inquiries and consultation, this company may use it within the necessary range for contact and confirmation with the related organizations.
    <For application>
    For EU personal data provided at the time of travel application, in addition to using it for contacting customers, this company will use it within the range necessary for the arrangement and receipt of services provided by transportation and accommodation organizations on customer's travel.
    In addition, this company may use customer's EU personal data at this company and dealers in order to develop better travel products and inform customers about the information on travel products, as well as the damage insurance of each company which is entrusted by each insurance company, and to provide incidental and related services. Providing EU personal data is essential for fulfillment of the contract, and if customers cannot provide EU personal data on their own judgment, provision of service to customers and so forth may be interfered and it may cause damage or loss.
  3. For the conditions of handling of EU personal data
    This company shall deal with EU personal data only if this company obtains consent from the customer and in any one of the following cases.
    (1) When handling is necessary for the performance of the contract where the customer is a party concerned (e.g., in the case where to notify customer’s information such as address to the hotel to arrange a hotel designated by customer).
    Or when handling is necessary according to customer's request before the contract is concluded.
    (2) When handling is necessary to comply with the legal obligation that this company shall abide by (When following information disclosure orders based on laws from government agencies, etc.).
    (3) When handling is necessary to protect the serious interests of customers or other individuals (e.g., in the event that the life of customer or accompanying person falls into a serious crisis due to an accident during the trip, provide customer’s or accompanying person’s data to relevant organizations such as police and hospitals).
    (4) When it is deemed appropriate to investigate, prevent, or take measures against illegal acts or suspicious acts.
  4. For the special categories of EU personal data
    In order to carry out various procedures concerning customers' travels, and to manage the itinerary for participation in special tours (extreme tour such as Antarctica, and climbing tours), in principle, this company shall obtain consent from the customer in advance, and acquire, use, relocate customers’ special categories of EU personal data (health condition, physical characteristics, etc.) within the necessary scope of purpose. The EU personal data shall not be processed other than for this purpose.
  5. For international transfer of EU personal data EU personal data may be stored in servers after they are transferred to the group companies and outsourcing contractors, etc. in Japan. Japan has not been determined to be adequacy on data protection from the European Commission, however this company shall manage customer's EU personal data appropriately.
  6. For safety management measures In order to properly manage the EU personal data of customers, and prevent from leakage, loss or damage of EU personal data and so forth, this company shall implement technical and physical / organizational / personal safety management measures for them.
  7. Joint Use of EU Personal Data
    EU personal data received from customers will be jointly used only for the following purposes.
    <For inquiries and consultation>
    Among EU personal data provided by customers for inquiries and consultation, this company will jointly use items within the minimum range necessary for contacting and responding to customers such as name, telephone number and address, with the group companies listed below.
    <For application>
    This company may use EU personal data this company holds jointly with the group companies for the purpose of product development, promotion such as product guidance, and contact or response to customer and so forth.
    Regarding joint use of EU personal data with group companies, this company will define the scope of responsibility for handling EU personal data and inquiry contact clearly.
    EU personal data used jointly by the group companies Address, Name, Phone number, Age, Date of birth, Sex, Item purchase history, E-mail address, and Passport number

    Group companies

    KNT-CT Holdings Co., Ltd. TOURIST INTERNATIONAL ASSISTANCE SERVICE, INC.
    Club Tourism International Inc. Kinki Nippon Tourist Shoji Co., Ltd.
    Kinki Nippon Tourist Co., Ltd. TOURIST EXPERTS INC.
    Kinki Nippon Tourist Blue Planet Co., Ltd. Kinki Nippon Tourist Okinawa Inc.
    United Tours Co., Ltd. KNT Business Create Co., Ltd.
    Sanki Travel Service Co., Ltd. KNT-CT IT Solutions Co., Ltd.
    and other Group Companies
  8. EU personal data provided by customers will be transferred only for the following purposes.
    <For inquiries and consultation>
    In order to respond to customer inquiries and consultation, this company may transfer customers’ EU personal data to transportation and accommodation organizations (including organizations overseas) within the range necessary.
    <For application>
    This company will transfer customers’ EU personal data to transportation and accommodation organizations (including organizations overseas) within the range necessary.
    In addition, for the convenience of customers' shopping at the travel destination, etc., this company will transfer the customer's EU personal data to the organizations such as the duty free shop of the destination. In this case, this company will relocate EU personal data related to customer's name, and passport number sent by electronic method, etc.
    This company shall transfer customer's EU personal data to group companies and outsourcing contractors, etc. that have subcontracted. This company shall request proper handling of the transferred EU personal data to the corresponding outsourcing contractor, and this company also shall properly manage it accordingly.
  9. Customer's EU personal data will be kept for 2 years and then properly erased and discarded.
  10. For the customer's rights Customers have the following rights regarding EU personal data concerning themselves.
    (1) Right to know customer's EU personal data and relevant information
    (2) Right to correct the incorrect EU personal data concerning customers without undue delay
    (3) Right to eliminate EU personal data on customers without undue delay
    (4) Right to restrict handling of EU personal data concerning customers
    (5) Right to receive EU personal data provided by customers in a general format that computer is readable, and the right to relocate (shift) the EU personal data to the management of other organizations without disturbing
    (6) Right to object to public interest or handling for the interests of this company or third parties and handling for direct marketing for EU personal data of the customers
    (7) Right to not undergo assessment / decisions that have serious impact including legal effects on individuals through automatic processing such as profiling etc. *This company does not perform profiling.
  11. Liability
    Use of this website is at customers' own responsibility.
    With respect to all damages caused by the use of various information acquired from this website and other web pages with links to this website, EVENT AND CONVENTION HOUSE,INC. assumes no responsibility.
  12. Governing law
    This homepage is under the control of EVENT AND CONVENTION HOUSE,INC. This homepage can be accessed from all countries of the world with different laws; however, both the customer who accessed this homepage and EVENT AND CONVENTION HOUSE,INC. agree to be bound by the laws of Japan concerning the use of this website regardless of the difference in legal principle.
    Also, EVENT AND CONVENTION HOUSE,INC. will not describe or display anything such as whether the content of this homepage is appropriate in the customer's environment on this page. Access to this homepage is based on the customer's free will and the customer shall be responsible for the use of this page.
  13. Data Protection Officer
    As a group data protection officer (DPO), this company and group companies have appointed director in charge of general affairs and public relations department of KNT-CT Holdings Co., Ltd. The contact information of the data protection officer is as follows.
    Director in charge of general affairs and public relations department KNT-CT Holdings Co., Ltd.
    2-6-1, Nishi-Shinjuku, Shinjuku-ku, Tokyo, Japan 163-0239
    Phone number: +81-3-5325-8512
    E-mail: privacysomu@or.knt.co.jp
    For inquiries regarding this matter, please contact the inquiry desk below.

Inquiry Desk

EU Personal Data Management Officer
General Manager of Administration Department
EVENT AND CONVENTION HOUSE,INC.
Sumitomo Shoji Kanda-Izumicho Bldg. 14F
1-13, Kanda-Izumicho, Chiyoda-ku, Tokyo 101-0024 Japan
Phone number: +81-3-6863-2500
Reception hours: 10:00 - 17: 00 (excluding weekends, holidays and from 29 Dec. to 3 Jan.)

ページトップへ